Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej - klasa 6a i 7a SP11

W dniach 25-27.04.2018 uczniowie klas VIA i VIIA uczestniczyli w wycieczce do Kotliny Kłodzkiej. Pierwszego dnia odwiedzili Świdnicę, gdzie  zwiedzili  Kościoła Pokoju- bazylikę ewangelicką, zbudowaną na planie krzyża,  z drewnianego szkieletu wypełnionego masą z gliny i słomy. Na jego wyposażeniu znajdują się piękne barokowe organy,  przyozdobione aniołami. Jest jednym z zaledwie trzech dolnośląskich zabytków na Liście Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.  Spacerowaliśmy także po  Świdnickiej urokliwej Starówce.  Dzień drugi to wyjazd w kierunku Czech do Adrspach i zwiedzanie Skalnego Miasta - spacer  rewelacyjną trasą turystyczną między fantastycznymi formami skalnymi.  Odnaleźliśmy tam  głowę cukru, kochanków, dzban, rynek słoni i wiele innych. Dodatkową atrakcją było pływanie łódką po szmaragdowym jeziorku oraz  wodospady. Następnie przejechaliśmy do Kudowy Zdrój na zwiedzanie. Jest to miejscowość, o bogatej historii, położona w dolinie na pograniczu Gór Stołowych i Gór Orlickich, należy do najstarszych uzdrowisk w Polsce i w Europie. .  Następnego dnia udaliśmy  się do Wałbrzycha do Zamku Książ na zwiedzanie. Jest to trzeci co do wielkości zamek w Polsce, zbudowany przez Piastów, następnie należał do Czechów, Austriaków, oraz Nazistów, przygotowywany pod osobistą kwaterę Hitlera. Pozwolił nam odkryć tajemnice historii Polski i nie tylko od Piastów do czasów II wojny światowej. Po zwiedzaniu zamku  udaliśmy się w drogę powrotną do Gorzowa.  Wycieczkę uważamy za bardzo udaną.

WhatsApp Image 2018-04-30 at 19WhatsApp Image 2018-04-30 at 19WhatsApp Image 2018-04-30 at 19WhatsApp Image 2018-04-30 at 19

Aktualności

strony www strony www strony www strony www strony www